söndag 1 augusti 2010

Man skall ju analyera allt

Jag är hemma hos min faster i Mollösund. Hon är en sådan där skapare. Skall bränna glas, måla tavlor och dansa salsa om vartannat. Hon är dock hetero och jävligt attraktiv. Lite som att om hon vore gay skulle Efva eller Eva ligga lite risigt till om min faster kom i vägen. Jag vet ännu inte om hon målat den här tavlan. Men jag har tolkat den. Tolkningen lyder:

Rakryggade kvinnan med vit skrud har "begravt" sin relation med mannen i sitt liv. Men för henne är det okej. Hon vill gå vidare och står rak för sitt beslut. Mannen dansar dock med hennes efterlämnade själ och ville inte alls gå vidare. Han vill inte släppa taget.

Sen att det begravda paret ser ut som en morot kanske betyder att hon vill ha bättre solbränna som singel. (Och här förstörde jag något som kunde bli vacker vers på Hexameter)

/Filosofen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar