fredag 27 augusti 2010

Webbredaktör

Jag letar efter praktikplats. Tänkte mig en plats på tidskiften Faktum. Främst för att jag älskar människor som inte är annat än människor. Min lilla kontakt där i form av Chefredaktörerska, gav mig ett beklagande nej. Anledningen var dock godtagbar. De hade ingen fysisk plats åt mig. Inte heller någon tid att handskas med en praktikant. Jag tror dock att Faktum fortfarande hade behövt växa till sig lite på webben då tidningen kommer ut allt för sällan. Fanns roliga idéer i mitt huvud som jag lägger "on the hyll" ett tag helt enkelt.

Jag kämpar febrilt med Illustrator. Vi är ovänner och kommer ingenvart. Illustrator är lite som väduren i en relation med kräftan. Jag är inte det minsta smickrad över dess storhet heller. Jag förstår ju till fullo att det är ett genialiskt program, men det känns som om idéerna i mitt huvud, alla mina visions blir sämre så fort jag skall försöka skapa och då tappar jag lusten. Kanaliseringen fungerar inte helt enkelt.

Kan man jobba som idéspruta åt tekniskt kunniga människor som inte har visions? Kalle Herbertsson är skitbra på att illustrera och Jennie Wiberg på att fantisera!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar