onsdag 9 juni 2010

Lite läxa

Jag kände stor tacksamhet till Mikael Rerer som kravlöst muntrat upp oss och inte alls gick på för hårt och fick oss förstå vikten av att titta på och motivera bilder. Nu har vi ny lärare som verkar kompetent han också. Med kavaj och allt.

Till dagens lektion skulle vi tolka begreppet "Ecce Homo." Jag skulle önska att jag hade mer tid att göra det jag tycker om för att lyckas med uppgiften till hundra. Nu är lyckan sådan att jag BARA gör sådant jag gillar nuförtiden. Men tiden räcker inte alltid till. det är "jag, människa" för mig.

Så Ecce Homo - "tiden räcker inte till," fick bli mitt tema för bilderna. Dock ibland lite dolt.

Här kommer en bild. Jag vet att vi inte fick mecka i PS, men jag har använt mig av ett högt ISO och svartvitfilter direkt i kameran. En hyllning till min främsta förebild om man bortser från människor jag känner. Om jag fick vara någon annan än mig själv, hade jag nog velat vara Frida.

"Frida Kahlo" 2010.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar