onsdag 22 september 2010

Jag brinner

Jag har varit tokbekymrad över min grafiska förmåga ett tag nu. Varför har jag ett sådan kreativt sinne om jag inte har fått gåvan att praktiskt skapa? Jag har likt en struts, grävt ner huvudet i sanden när det blivit dags att processa med idéer. Jag vågar inte teckna för att det blir säkert fult.

Jag är en sinnessjuk perfektionist. Jag vill alltid vara bäst, men främst den som har egenheten för sig själv. Ingen skall komma med något som inte jag redan tänkt på. Jag har slutat med det nu. För att det kommer avliva min glädje att kanalisera alster framöver.

Jag har ingen fritid, lust att föröka mig, laga mat till behövande barn, hygien eller ens tid att sova längre. Det sprakar i mitt huvud. Jag ser allt i vektorgrafik och den goda kurvans lag.

Hur pass bra det blir har jag slutat att bry mig om. Jag har i dag gjort mitt alldeles första Cd-omslag. Ritade upp en skiss på Lady Gaga (så som JAG ser henne), knökade in den i Photoshop, frilade lite och importerade i Illustrator.

Resultatet blev såhär:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar