torsdag 15 april 2010

Att generalisera fram en målgrupp

Man skall inte generalisera om man vill vara politiskt korrekt. Men om man vill få fram en målgrupp kan det fungera-ALLA gånger. Generaliseringar GENERERAR oftast mycket stora grupper av människor. I försäljning pratar vi lika mycket kvantitet som kvalitet. Ofta går till och med det förstnämnda hellre före.

I dag har vi fått i uppgift att ta fram en målgrupp med hjälp av 6 termer eller kunskper om målgruppen. Skapa ett underlag för en generell människa. Utmaningen för mig är att FÅ generalisera då man alltid blir tillsagd att man EJ får göra just detta. Men jag skall nog generalisera fram en prototyp.

Man skulle nästan tro att jag tillämpar retorikens term "upprepning" i min text då jag nämner min favoritsyssla frekvent.

Äntligen får man användning för sina "kassa" sidor. Att generalisera.

Beware/Jw

0 kommentarer:

Skicka en kommentar