måndag 19 april 2010

Som ett eko

Känns nästan lite slappt att man inte varit i skolan i dag. Fastän jag suttit hemma och sökt inspiration till mitt lilla humorprojekt jag så fint blivit tillfrågad om att göra på RIKETSSAL. Jag är en sån där "Tramsmaja". Det säger min finska pappa i alla fall. Men jag vill understryka att humorjobb är som begravningsbyråer. Man kommer alltid behöva dessa. Lika mycket som att man måste dö och bli omhändertagen, lika mycket måste vi skratta. Där tycker jag att jag kommer in i bilden.

Inte som Posten som kan göra allt elektroniskt och slippa ha arbetskraft.

Jag har kört stand-up lite här och där och kommit underfund med att jag hellre skriver skämt och roligheter åt andra. Det är jobbigt att behöva se snygg ut och tänka på om jag har händerna utåtriktat eller "inåtriktat". Det finns ju såna som skiter i snacket och BARA tyder kroppsspråket och i mitt fall kan det då bli tvetydigt för fast jag är öppen för det mesta gillar jag att ha armarna i kors.

Hursomhelst ville jag bara belysa min passion för humor. Jag ser rätt sur ut nämligen. Så om ni ser mig IRL någon gång så vet ni att jag är glad på insidan. Nu skall jag blogga på en annan blogg som jag har ett så kallat avtal med.

//Jw

0 kommentarer:

Skicka en kommentar