fredag 16 april 2010

Ut och meta

Vi kör lite teknisk undervisning. Något jag känt har fattats mig. Htmlkunskap är lite svårare än hemkunskap, men mer intressant för det finns lite fler byggstenar. I hemkunskapen fick man alltid alldeles för lite byggstenar. Typ göra tre kanelbullar.

Metataggar och koder känns jävligt mycket mer generöst. Det är intressant hur mycket man kan styra in kunden på rätt spår genom att känna till behoven och på ett tekniskt vis lyckas smyga in detta i en SEO (sökmotorsoptimering)

Många besökare, rätt metataggar, H1, H2 och H3 och en bra kodad sida kan göra fet skillnad. Jag som bara trodde att det handlade om länkfrekvens och "att råka fått publicitet" för att man är den man är..

När jag lärt mig detta och blivit expert så kommer mina texter kanske bli mer lästa än hon den där Kissies. Hon måste ha en jädra bra webbworker.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar