torsdag 29 april 2010

RV

Jag har blivit kompis med en kille i vår klass ganska mycket. Vi har ett djup och en värdegrund kan man säga. Vi har börjat kolla husbilar ihop. Inte för att vi skall bli kära och rymma från skolan, utan mer för att drömma oss bort.

Det är viktigt med visioner sa Patrik i dag. För de skall man sträva efter, men ej uppnå. Jag var tyvärr inte närvarande vid det uttalandet så det kan vara felrefererat eller omstrukturerat på vägen fram till mina öron. Men vi kan säga att vi har en vision - jag och Jonas.

Vi skall inte betala hyra. Vi skall bo utan adress. Rollin´ liksom. Jag googlade (var även mycket uppmärksam på mina sökord då man redan är helt yrkesskadad inom SEO) "husbilar på engelska". Då vi gärna skaffar oss en specialare som vi kan åka till Birkenau med på något sportlov. RV, är det man skall söka på om man vill hitta riktiga åk.

Så Jonas, här är mitt förslag. Finns ingen dusch, men vi köper med oss ett gäng "Savett" och ger oss i väg.

1 kommentarer:

- Kristin sa...

Vad kul! Jag har med någon fantasi/vision om det där. Bara åka iväg, parkera vid någon fantastisk utsikt och bara vara.
Hoppas ni kommer iväg! :) Själv hoppas jag mest på att få åka Hisingen runt i sommar och äta skaldjursbuffé. :)

Skicka en kommentar