torsdag 27 maj 2010

Jennie Wiberg Kociska - Wikipedia

Om någon Wikipediar mig om trehundra år vill jag främst att det skall stå att jag var autodidakt. Sen kan listan fyllas på:
  • Att jag vann SM i brottning i 41 kilosklassen 1994 och har tränat med Karelin en sommar
  • Att jag åkte spårvagn från Komettorget till Kortedala torg ensam en gång när jag var tre år
  • Att jag haft 7 olika efternamn trots ett enda äktenskap, men var en Moberg i generna. Alltså jävligt stolt över att ha haft anknytning lite blodsligt till Vilhelm.
  • Att jag var flygrädd och hellre bilade till Thailand
  • Att jag hade ett sjätte sinne
  • Att jag gjort något revolutionerande och fascinerande som Frida Kahlo.
  • Att jag uppförde ett antal skolor för zigenarbarn som gick omkring i hundratals år och på allvar trodde att de var mindre värda än min dotter till exempel.
  • Att jag adopterade några barn
  • Att jag levde frisk och blev nästan hundra år gammal.
Frida Kahlo

0 kommentarer:

Skicka en kommentar