fredag 7 maj 2010

Stockholm

Jag bokade konsertbiljetter i vintras. I dag är det dags att kolla Lady Gaga. Jag är inget fan direkt, men kände att det tillhörde allmänbildningen att känna till hur en konsert med henne går till. Hon figurerar ju förbi rätt ofta vare sig man vill eller ej. Det blir nog spektakulärt.

Jag får chansen att använda mig av mitt nätverk också. Arkitektkunniga kusiner i hufudstaden som kan ta mig på en terminologisk resa i en sfär som är ypperlig. Jag tänkte besöka Konungen också. Om han släpper in mig.. Vi tjabbades lite förra sommaren då vi blev oense när han skulle lära mig en seglarknut som bara blev en dubbelknut. Jag sa till honom att han faktiskt inte hade gjort ett riktigt halvslag. Då spottade han på mina nya mockaloafers. Sen dess har vi inte snackat, men nu när det vankas bröllop kanske han är lite gladare - eller inte.. När Viktoria gifter sig med en sån som jag. Pöbel.

Jag är uppriktigt frustrerad att jag missar Peter Tilling i dag.

Må väl//Jw

0 kommentarer:

Skicka en kommentar